Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Monday 31 October 2011

pergi A'famosa


hype! olla! assalamualaikum.

dah lama ta tengok blog ni. bukak2 jeh, tengok dekat shoutbox, banyak mesej masuk orh. hehe! act, saya lama ta update sebab, nak tau? kan saya ada bagi tau korang dulu yang sekolah saya cuti 1 week sempena deepavali kan, so~ pada hari khamis tu, saya sefamily pergi A'famosa. huhu! kitorang dah banyak kali pergi sana act. but, saja2 jeh nak pergi lagi. hihi!

okaylah. saya nak ceritakan, aktiiti2 yang kitorang buat kat sana eh. check it out!

hari khamis

hari khamis la kitorang pergi. act, percutian ni memang ta dirancang langsung. memang kehendak hati nak pergi kan, so~ pergi jelah. malam rabu tu, mama saya dah booking dah. mama booking villa luxury. bapak besar larh villa dia. best ah. siap ada swimming pool lagi. mama saya yang nak ada swimmping pool act. hoho! kitorang check in pukul 2.30. so~ kitorang bertolak dari rumah lepas zohor lah kan. sampai2 jeh kat sana, terus pergi tengok villa. hari tu, kitorang ta pergi mana2 pun. just duduk jeh dalam villa tu. cuz, hujan kan. haha!

hari jumaat

pgi2 lagi kitorang dah bangun. siap2 solat apa semua, then, dalam pukul 8.30 macam tu, kitorang keluar breakfast. adalah tersesat jugak. ada ke pakcik saya pergi ke tempat nak check in masuk apartment. dia ingat dekat situlah tempat breakfast dia. sebab tengok macam tempat makan tu kan. dekat sinilah saya jumpa mamat arab ni. fulamak! handsome gila! memang cair lah tengoknye. hehe! okay! forget about it! then, pakci saya tanya dekat counter tu, dia kata dekat dewan hang tuah. apa ntah. then, pergi la dekat situ. breakfast apa semua, then, kitorang pergilah dekat safari world. bayaran nak masuk jeh dalam tu dah RM600++. bapak ah! include water world. last2 ta pergi pun water world. mama saya dah kata dah awal2, ta payah la pergi water world sebab dekat villa dah ada swimming pool dah. nanti membazir. tapi pak teh saya degil. dia kata alah, sesekali jeh. tengok2 ta jadi pergi pun. kan membazir. huhu! pergi safari world, naik truck. jalan dia. ya allah, ta rata. bergoyang2 larh truck tu. lantaklah kan. then, kat sana ada macam2, kitorang pergi tengok pertunjukan gajah larh, bird la n etc. then, kitorang pergi la lunch! ta sedap langsung orh makanan dia. menyesal order nasi goreng kampung. then, dah habis lunch tu, kitorang pergi monkey island! best! mula2 kena naik bot untuk pergi monkey island tu. nenek saya ta nak naik, dia kata takut pening. maybe mabuk kot. sampai jeh dekat monkey island, tengok la monyet apa semua. ada yang dia bebaskan orh! comel larh! ada baby dia, hihi! rasa nak dukung jeh! tapi ta berani.then, dalam pukul 3.00++ macm tu larh. balik villa, solat apa semua. then, pergi main swimming pool. best gilah! siap swim lagi tuh! *act ta pandai swim pun. berlagak lebih hoho! malam tu, keluar makan. makan macam setahun ta makan. punyalah banyak kitorang order. haha! lapar dong!

hari sabtu

hari ni, kitorang nak balik. kitorang check out pukul 12.30++ pagi tu, pergi jalan2 cari souvenier kan. saya paling banyak beli keychain la. my fav tuu. haha! ta lama pun pergi cuci2 mata. dalam pukul 10.00++ tu balik la. then, saya lebih banyak tidur dalam bilik.bangun2 jeh. diorang dah bersiap nak pergi check out. mama kate, nak pergi melak. bandar hilir. kat sana nenek saya beli macam2 keropok larh, dodol larh, dodol sampai 2 bekas. lagi apa tah dia beli. then, cuci2 mata, mama nak belikan saya t'shirt, but, tengok2 jeh ta ada yang cantik. so~ canceled! beli keychain. tu pun 1 jeh! cuz, keychain dia semua sama jeh! lepastu, ta de yang cantik2 pun. then, pergi mahkota parade. solat n lunch semua. tu sebelum pergi bandar hilir act. dekat mahkota parade, best orh! anything ada dalam tu. like shopping complex kan. act, memang pun. dah la dekat sana ramai budak2 berdating2. ta suke la tengok. maksiat lebih!

then, balik ke rumah dalam pukul 5.00++ macam tu sampai. penat gilah! sampai tidur larh dalam kereta. 

hari ahad, diorang dah nak balik. pakteh balik Ipoh. pakcik balik Nilai. boring larh. maybe raya haji ni, pergi Ipoh. rumah pakteh. ta sabar nak pergi

ohkay la korang. bye! see you.

wasalam,



thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog