Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Saturday 14 January 2012

blurr~



hye! olla!

dah lama ta update blog. rase rindu lah pulak dekat blog busuk ni! hehe! well~ dalam seminggu ni, ta de apa2 pun yang berlaku. and and, saya pun memang ta ingat perkara apa yang berlaku. huhu! so, saya ta dapat lah nak share apa2 story pasal saya. hihi! 

hurm, saya just nak share dekat korang, tazkirah pengetua saya. ini baik untuk diri kita dan semua umat islam. pengetua saya dapat pun dari radio sinar fm. 

macam ni cerita dia. korang perasan ta, setiap kali korang masuk rumah je, mesti ada je yang ta kene kan? asyik nak memarah je bila masuk je dalam rumah kan? kalau korang ada rasa macam tu lah. kalau saya, ada lah jugak, setiap kali masuk je dalam rumah, mesti ada je ta kene, gaduh dengan adik lah. macam2. okay! punca kita marah2 bila masuk dalam rumah, sebab diatas pintu rumah kita tu, ada satu syaitan, nama dia nazim, saitan tu, bila kita masuk dalam rumah tanpa bagi salam, mula lah dia masuk kan, menghasut apa semua. tu yang boleh jadi pergaduhan kan. so cara nak mengelakkan nye, mula2, korang kene senyum, then, baca bismillah 3 kali and bagi salam. insyaALLAH ta de apa2 yang berlaku. hoho!

ignore kan je kalau ada bahasa pelik2 yang saya taip di atas yeh! haha!

ohkay la korang, got to go! bye!

wasalam,




thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog