Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Wednesday 28 September 2011

tawakal jeh la :)


hey! olla! assalamualaikum.

whatt??! korang ta rindu kat saya? kfine, saya akan segera blah dari sini, kay, before that, saya nak ceritakan 1 story ni, memang da ta tahan nak pendamkan lagi, story ni, kelakar ada, bahaya ada, luar jangkaan pun ada. hehe! story dia macam ni, takdi, sepatutnya dekat sekolah kitorang ada koko kan, but, pagi takdi, cikgu cakap, koko dibatalkan, ta tau sebeb apa la. then, saya ni balik naik pakcik tu, dia ambik budak sekolah kan, then, petang tu, saya malas la nak naik pakcik tu, saya jalan kaki, cuz, nak rasa balik jalan kaki, nasib ada yusmira dengan asmida temankan saya balik, accidential, dorang kan sama jalan nak balik ke rumah. *kfine, saya jalan kaki balik rumah tanpa pengetahuan mama! mampus kena marah!* hikhok!

then, otw, nak balik tu, kitorang borak2 la, for hilangkan kepenatan berjalan kaki tu, huhu! okay, sampai2 jeh kat rumah, depan pagar, baru jeh saya nak bukak pagar, tengok2, bermangga! ohmy!! waterpark! rasa nak nagis ada, gelabah ada n segala bagai la, mula2 nak pergi dekat rumah jiran sebelah ni, tapi, dia ta de, cuz, belum balik lagi kot. then, nak pergi dekat jiran sebelah lagi, baru teringat yang dia kat hospital, duduk ward! halamak!! rasa nak nages dah time tu, ye la, bagi salam ta de respons. *mama kat dapur makan dengan adik* tu yang dia ta dengar tu. 

then, dapatlah 1 idea yang ta munasabah langsung n jarang dibuat orang. saya nak panjat pagar tu, then, bagi salam melalui tingkap yang terbukak kan, 1st2, saya campak beg ke dalam pagar dulu, then, saya panjat kerusi yang ada kat luar tu, *ala~ kerusi batu tula~* tau kan, apa lagi, panjat3, time tu tawakal jeh la, dalam hati ni cakap, harap2 la lepas, harap2 la lepas  alhamdulillah, lepas jugak.

then, bagi la salam dekat tingkap tu, mama terkejut sebeb dengar ada orang bagi salam, dia ingatkan ada orang datang, rupa rupanya anak dia balik, nasib ta kena marah sebeb jalan kaki. hihi! mama kata, dia kunci gate sebab adik saya tu, dia pandai orh bukak gate, bahaya kan, nanti kang, silap haribulan, dia pergi bukak gate, then, keluar. mama saya pelik orh, macam mana saya dapat panjat pagar. then, ada ke patut, dia pergi gelak2 pulak lepas saya cerita. hoho! panas jeh!

ohkay la, dah melalut panjang! bye! take care.

wasalam,

thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog