Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Friday 16 September 2011

very well~


hey! olla! assalamualaikum to all my friends! 
 Drag and drop me
hello! how are you guys? everythings alright? hehe! okay. dah lama saya ta update kannn. ada la dalam 4 hari kan. huhu! malas ada, ta ada idea ada, busy ada, n also mama ta bagi. okayh! faham? goodd~ eceyh! 
btw, ta banyak sangat pun cerita yang saya nak kongsi. ha! yang paling saya nak ceritakan ada 2 story, yang pertama, story yang saya ta suke, and lastly, berita baikkkk. hihi!
story yang pertama, ingat lagi ta yang saya cerita yang kitorang kena pindah rumah eh, kelas tu kan, kan saya ada cerita yang kelas kitorang tu kosong jeh kan, then, kitorang kena bawak meja kerusi and segala bagai ke kelas baru tu dari kelas lama kannnn? rite, then, saya cakap bila kelas lama tu dah boleh digunakan balik kena angkut kerusi n all things tu balik kan. haaa! yang ni la yang saya nak story mory kan. kan betul apa yang saya cakap, kitorang kena angkut balik semua benda alah tu ke kelas lama balik. haish! sabor jer lah. punyalah penat hari tu orh! mula2 trip yang first, saya angkut meja, then, trip 2nd pulak, saya ngkut pulak kerusi, masa time bawak meja tu, kan berat meja tu kan, saya malas la nak angkat kan, saya seret la meja tu, time, kita seret meja tu, mesti bunyi dia bising, last2, time lalu dekat kelas f5, ada la abang ni dia tegur, "weh, tangan kau tu sakit ke? dah ta boleh nak angkat dah meja tu? kau tau tak bising! kitorang nak belajar pun ta senang!" hoho! time kena marah ngan abang tu kan, malu gilalah. ye la, semua orang pandang orh, ada yang gelakkan pun ada. lagi 1, bukannya saya sorang je yang seret, budak lain pun ada jugak, but, saya yang kena. hish! sabor je la. 
tapi kan, hari tu, memang  penat gilalah, time, dah habis angkut kerusi meja semuatu, kan PNP macam biasa kan, memang ngantuklah orh. asyik nak menguap je. haha! time balik tu, terus tidur orh. tanpa mandi apa semua. nasib ta boleh solat.
news yang 2nd pulak, saya terpilih untuk mewakili sekolah dalam pertandingan jawi, dekat SMK Juasseh. memang cantik la sekolah dia orh. tiap sekolah kena ada dua orang wakil, saya with akak f5 ni yang wakil sekolah. then, kitorang arrived dekat sana dalam pukul 7.30++ kan. kitorang start pukul 8.30, tu pun, start lambat sikit, dalam pukul8.45 cuz, ada masalah teknikal sikit, test pad ta cukup la apa semuakan. hehe! then, da siap semua tu, start la, alhamdulillah, saya dapat jawab dengan baik. 
then, kitorang diberi masa selama 1 hour jeh. lepas dah habis activity tu, kitorang kena berkumpul dekat dewan apa tah nama dia, untuk dengar ceramah pasal merdeka. time dalam tu, mang ngantuk gilalah, ye la, semuanya cerita pasal merdeka3 n politik3. 1 hapak pun ta paham orh. ha! lupa nak cakap, saya punya pertandingan menjawikan perkataan rumi, yang akak f5 tu pulak, buat essay. okayh! back to the story la~ dekat dalam dewan tu, punyalah lama gila dengar cerita pasal politik2 ni kan, naik ngantuk dah. then, dalam pukul 10.35 tu, kena pergi kantin pulak, cuz, ada jamuan sikit, time kitorang amik makanan tu punyalah excited kan, yang kena amik makanan kat counter tu, si fazrul, sebab dia sorang lelaki n kiranya merangkap ketua la kan, bila dah dapat makanan tu, kitorang pun cari la tempat, tengok2 dah penuh orh! terpaksa la kitorang makan dekat garaj mana ntah. bila bukak jeh polystren tu, tengok2 nasi goreng, bau dah sedap kan, then, masukkan jeh nasi dekat dalam mulut, fuhh~ sedap gilalah rasa dia, degan garam tarak, nasi like bubur, n ta de sayur apa2. mang nasi goreng bodoh la kitorang namakan. huhu! then, kitorang turn back ke canteen balik kan, untuk amik air pulak, nasib baik air tu ada gula, kalau ta, memang menu yang sihat, makanan ta de garam, elok untuk pesakit darah tinggi, kalau air ta de gula, elok untuk pesakit kencing manis! hihi! 
lepas, dah abis menikmati jamuan makan yang terlampau speacial tu, kitorang kena berkumpul dekat dewan terbuka dia pulak, untuk dengar forum, pun pasaiii politik2. politik ta abis2. nai buhshan orh! but, nak buat macam mana kan, terpaksa la dengar jugak. yang si fazrul pulak, ta abis2 ajar kitroang gi jalan2 orh. saya nak, but, ta berani la pulak nak keluar dari dewan tu. nanti, semua pandang. maluuu~ yang menghilangkan ngantuk kitorang, ada la 2 orang budak dari sekolah mana tah kan, dia becok, lepastu, suka layan si fazrul tu, yag fazrul pun suka layan budak tu, macam2 la diorang bualkan, pasal FB la apa lah. sampaikan ada sorang abang dekat depan kitorang ni, sampai kan lari la dia ke depan, ye la ta tahan la tu duk situ, kitorang kan bising, ta abis2 tergelak2 orh. hoho! mang lawak ah time tu.
then, sampai la masa yang ditunggu2 kan. nak tau apa? of course la penyampaian hadiah!!! mula2 penyampaian hadiah for sekolah rendah kan, tunggu punya tunggu sampailah turn untuk sekolah menengah. mula2 mang ta terfikir pun bole menag kan. last2, nama saya disebut sebagai naib johan. punya la shocked gila. haha! yang dapat tempat 1st, sekolah tunku burhanudin besar, maybe la. but, akak yang buat essay tu, dia ta menag. hurm, nvmd la eh. at least, akak da terpilih untuk mewakili sekolah. 
then, time nak balik tu, barulah ustazah kitorang sampai, time kitorang dekat sekolah tu kan, memang berdikari sendiri la. ye la, ta de pun cikgu yang temankan kitorang, kiorang sorang2 jeh la. hurm, but, best! time, dalam perjalanan balik tu, nasib ustazah cakap yang dia teringin nak minum ari oren, then, memang bersyukur gilalah. ye la, lapar bhaii~ dari pukul 10.40 to 2.30 ta makan2. da la makanan dia makanan orang sihat kan. kitoang pun apa lagi, terus ajak ustazah pergi restoran apa tah nama dia. al maklumlah, ta de la familiar benor dekat area situ, hehe! sampai je, terus order makan. fazrul makan sampai licin la. ye la, dia yang tersangat lapar kan, huhu!
kitorang sampai kat sekolah dalam pukul 3.00++ macam tu, tengok2 sekolah dah kosong orh. awal gila diorang balik, selalunya, pukul 3.30 ada lagi budak yang belum balik. tapi, hadiah yang saya dapat tu, ustazah ambik, cuz, nanti ada penyampaian hadiah masa bulan patriotik kan, time tu la kot ustazah nak bagi hadiah tu, maybe sekali dengan sijil kot. 
ohkay, sampai disini sahaja story saya. bye, take care!
p/s: 2nd story tu, hari paling bermakna buat saya. 
wasalam, 


thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog