Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Friday 7 October 2011

anjing Jhonny.


hey! olla! assalamualaikum.

nak tau kenapa saya buat tajuk macam tu? okay! dengar cerita saya ni baik2 ye! jangan miss pun tau! remember that! act, ni cerita cikgu Bm kitorang. dia ceritakan ni dekat kitorang sebab ianya ada kaitan dengan diri kita. sesetangahnya la.

alkisahnye bermula la macam ni, di rumah banglo yang besar ni, adalah tuan anjing yang bernama Jhonny, Jhonny ni, bagi anjing dia makan setiap hari. Breakfast, lunch, n dinner. n setiap kali dia bagi anjing dia makan, dia akan membunyikan loceng. dan dikala itu, anjing dia pun pergi ke tempat makannya. setiap kali sarapan, dia akan bunyikan loceng, lunch pun sama, berikutan dinner. dia membuat perkara yang sama sehinggalah hari yang ke 40. masuknya hari yang ke 41, dia ta bunyikan loceng. cuba teka, anjing tu datang ta pergi makan? ttiiddaakk~ breakfast dia ta bunyi, lunch dia ta bunyi, n also dinner. sampailah hari yang ke100, anjing dia pun mati disebabkan ta makan.

ohkay! kaitannya dengan kita adalah, saya bagi contoh la.contohnya, cikgu korang dah masuk kelas dah ni, then, dia dah nak start mengajar, but, korang ta keluar2 kan buku, nak tunggu cikgu cakap, "okay! keluarkan buku tulis kamu" baru korang keluarkan. something like that la. okay? faham kan? means that, kena orang suruh baru bertindak. tu yang cikgu kitorang cakap, "it's same like Jhonny's dog right?" 

okay la korang, nak sambung baca novel ni. ta habis2 lagi. haha! lalala~

wasalam,

thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog