Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Sunday 9 October 2011

sian ikan tu.:(


hey! olla! assalamualaikum.

korang2, nak tau ta kenapa saya letak tittle macam tu? okay! sebenarnya, eh! korang semua ni dah mandi ke belum? apa? belum? patutla bau bushux! dah3, lepas dengar cerita saya ni, pergi mandi eh! dah pukul bape dah ni ta mandi2. ish3!. hehe! see! dah melalut panjang dah! back to the story.

act, pagi takdi, nenek saya ada tempah ikan tilapia dekat sapa ntah. 3 kilo. then, dalam pukul 11.30++ macam tu, sampailah orang tu hantar ikan yang nenek saya pesan takdi. ha! baru saya ingat! kawan nenek saya, maybe la, dia ada bela ikan tilapia, so sekarang ni, dia nak lepaskan ikan tu, dia juallah kan. nenek saya pun order! maybe la. okay! yang saya terharu sangat55 tu, ikan tu masih hidup! kesian tegok ikan tu menggelitin dalam sinki! maybe, ta cukup air kot! ye la! nenek saya letak ikan tu dalam besen kecik! mana ta nye! ta sanggup nak tengok. :( yang saya ni pulak, kejap2 tanya nenek saya, "dah matike ikan tu tok? dah mati ke ikan tu tok?"  saya panggil nenek saya atok, cuz, dia orang Johor! huhu! janganlah pelik eh! then, saya terkejut dengar jawapan nenek saya. "ala~ kejap lagi, mati lah tu, atok dah letak garam dalam air tu!" what? lagi kesian saya tengok ikan tu. :(

then, datang mak saya dia cakap, "ta payah kesian2 deh! nak buat macam mana, lauk kita" a'ahkan, betul jugak! then, saya terus masuk dalam, ta sanggup tengok ikan tu dah! and now! nenek saya dah siang ikan tu, n ajal dia sudah pun sampai! hihi!!

esok last PMR kan? okay la, out dulu! bye!

wasalam,

thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog