Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Thursday 24 November 2011

^_^"


hye! olla! assalamualaikum.

hai korang, korang sihat? saya? alhamdulillah sihat setakat nih. okay, hari ni, saya nak cerita sikit pasal apa? pasal, yesterday, ada larh mamat2 indon nie datang rumah untuk renovate bilik air. 

okay, semalam, dalam pukul 8.00++ macam tu larh ken, saya baru jeh bangun dari tidur, ta mandi ta hape lagi. then, adik saya nampak orang bukak gate rumah saya. dia pun panggil larh saya ken, then, tengok2 kontraktor yang nak betulkan builik air tu bersama dengan pekerja indonnye datang. saya dengan gelabahnya pergi la panggil mama saya kat dapur. then, orang tu start larh merenovate bilik air. daripada pukul 8.00++ sampai pukul 3.00++. lama ken, badan saya dah naik gatal2 dah sebab ta mandi lagik. dah la gatal, busuk pulak tuh! hehe! (Y)

mama ada cakap, kalau nak kencing ke apa ke, boleh tumpang jiran sebelah. but, ta pe larh, ta rasa nak kencing pun. mama n nenek je yang pergi rumah jiran, tumpang kencing apa semua. nasib jiran ta kisah ken. huhu! saya dekat rumah, just tengok tv, tu pun macam tengok cerite bisu jeh. ta dengar satu hapak huruf pun yang orang tu cakap. punyalarh bising rumah. macam nak buat rumah baru jeh! dengan bunyi gergaji nyer larh, n macam2 lagi. last2, saya membuat keputusan untuk baca komik doraemon yang dah berkurun dekat dalam almari buku. hihi! untuk menghilang kan boring.

then, perut pulak terasa lapar, nak pergi dapur, but, telah dihalang oleh mamat2 indon yang ta de larh berapa hensem ken. ta boleh nak lalu sebab bilik air tu berdekatan dengan dapur, so, ta dapat la nak lalu. terpaksalah ikut jalan belakang, ambik air, makanan segala bagai macam tu, then, pergi depan balik. so, makan ler! hoho!

dalam pukul 3.00, habislarh jugak aktiviti pencemaran bunyi diorang tuh. haha! jangan marah. habis bersepah gila larh lantai, dari lantai depan bilik air sampailarh lantai dapur. berdebu! penuh dengan tanah2 apa entah. nak pergi mana2 yang berdekatan dengan dapur, kene pulak pakai selipar. humph! but, kerja ni semua ta selesai lagi, nanti bila entah orang tu datang lagi nak buat apa entah. haish! boring3!

ohkay la korang, nak pi makan. laporr larh. bye!

wasalam,


thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog