Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Wednesday 9 November 2011

korban. :)


hype! olla! assalamualaikum.

dah berkurun kan saya tak update blog? busy? yeah! exactly! memang saya busy. busy sebab? sebab buat folio wira persona avatari tu. akhirnya! siap juga. cikgu Norhidah kate kena hantar hari jumaat ni orh! nasib dah siab before friday! kalau ta. ta ke last2 minute nak kena buat? hurm. 

ohkay! act, saya nak cerita, hari ni, hari rabu rite? oh urm, so yeah! sekolah saya buat korban. 4 ekor lembu n 3 ekor kambing. time cikgu n ketua kampung serta ibu bapa nak sembelih lembu tu kan. ta sanggup orh nak tengok. kesian? oh no no no! ta boleh kesian2 kan binatang tu. if kesian, kita ta boleh makan daging dia. mama kate, binatang tu lagi bersyukur dikorbankan. sebab? mereka2 dapat menjadi tunggangan di syurga. 

hurm. tapi kan, memang sedih larh tengok dia. bukan kesian eyh! ta boleh! time, leher dia dah kene sembelih tu kan, dia mengaum orh! ala~ bunyi dia larh kan. sambil tu, darah dia memancut2 keluar orh! banyak darah yang mengalir. kalau manusia macam tu, dikira bleeding larh! hehe! 

then, ada yang dah sembelih dah leher dia ni, tapi, boleh gerak2 lagi orh! like nak bangun jeh! lepas dah habis sembelih lembu tu semua, sembelih kambing pulak. yang kambing ni. lawak pun ada. time, die nak kene ikat tu, boleh melompat2 lagi. kelakar pulak. comel! ye larh, dia kan kecik. soo~ badan dia dah larh ringan pulak tu kan. huhu! then, kitorang tengok cikgu2 serta ibu bapa menyiang daging kurban itu tadi. saya nak tolong? simpang malaikat empat puluh empat. jangan harap. nak kopek bawang pun terkial2. sampai mama saya berceramah larh. macam mana dah besar nanti ni? macam mana dah khawin nanti ni? semuanya ta tau. for your information, saya ni, jenis yang ta suka buat kerja2 dapur ni. kalau diorang masak kat dapur pun, saya just tengok2 jeh! n tukang rasa, cukup ke ta garam n whatsoever. hihi! tu je larh kerja saya. :)

then, cikgu2 pun star la masak2 ni semua. antara menu pada hari ini ialah, daging lembu masak serai, daging kambing masak kari, acar, buah tembikai lagi diorang kata ada sup dekat bahagian lelaki. nak ambik, tapi malu larh. ramai budak2 lelaki. hoho!

then, dalam pukul 12.30++ macam tu, kitorang pun balik. diorang siap snap2 gambar lag orh. sorry larh not at my camera ohkay. but, my friends. haha! 

ohkay la korang. nak out ni. nak sambung baca buku doktor cinta. best sangat2 story dia. nanti if ada kelapangan waktu, saya postkan sinopsis dia serba sedikit eyh! just wait jeh! ;)

wasalam,

thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog