Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Thursday 10 November 2011

doktor cinta.


hype! olla! assalamualaikum.

okay! macam yang saya cakap semalam, kan saya nak postkan serba sedikit sinopsis doktor cinta ni kan. so, hari ni, saya nak postkan bende tu larh. ohkay! are you ready? ohkay, take the chair and sit down on it. eh! betul ke BI aku ni? hehe! okay2, let's we start!

mazliana haji nordin gadis yang hidup dengan 3s, iaitu, sempoi, sederhana n simple yang sentaisa diamalkan dalam hidupnya. namun, kehidupannya berubah apabila terperangkap dalam lakonan sebagai tunang kepada mamat ego dan bongkak iaitu tengku iskandar tengku mazlan. sejak menjadi tunang olok-olok tengku iskandar atau bos besar, hidupnya bertukar 360 darjah. dari 3s ke 3p iaitu pening, pelik n porak peranda.

mazliana: gila ke aku jatuh cinta pada bos besar? ingat dia hensem sangat ke aku nak jatuh cinta?
mazliana ni, budak berkelulusan ijazah sarjana muda yang tak kerja sampai sekarang, dia ni simple jeh, then, dengan rancangan zakri atau anak angkat kepada tengku mariam iaitu mak tengku iskandar. yang mahu tengku iskandar ni cari jodoh dengan cepat. then, belilah buku dia. jenuh la saya nak tulis. :D

tengku iskandar: cinta pertama aku hanya pada julia hana dan selamanya pada dia. tapi mazliana? budak kelibut tu macam mana?
orang ni pulak, pengurus besar dekat MM Holding. syarikat bapak dia kan. dia ni penuh dengan ego dia. dia telah bertunang dengan mazliana. tapi tunang kontrak! dalam masa yang sama, mak tengku iskandar ni dah sayang dekat mazliana. tapi, tengku iskandar dah ada orang yang dia sayang..... bagaimanakah? belilah novel dia.

zikri alif: kecewa ta sesakit menyintai seseorang dalam diam. senyap adalah jawapan terbaik.
dia ni, adik beradik dengan tengku iskandar. dia ni dalam diam, dah suke dekat mazliana sejak mazliana jadik tunang kontrak tengku iskandar. hurm... bacalah seterusnya ceritanya.

julia hana: cinta memang pelik tapi cinta juga kadangkala buat aku terpaksa.
julia hana ni, ex-gf tengku iskandar. tah macam mana, dia ni balik pulak ke Malaysia. dia ni model antarabangsa yang terkenal tau. harap muka jeh cantik semua kan, tapi perangai.... ta tau nak cakap.

syamin a.k.a mimi the over: eiii... tengok orang lain putus cinta, sekali dengan aku jangkit takut bercinta. 
syamin ni, best friend mazliana. di mana ada syamin, di situlah ada mazliana. dari syamin ni larh tengku iskandar boleh bertunang dengan mazliana. maklumlah, mazliana kan pandai dalam bab2 berlakon ni. so, dia memang layaklah kan. syamin ni, kerja dekat MM Holding. 

okay, tu jeh larh yang saya boleh bagi tau dekat korang. kalau nak tau kisah selanjutnya, belilah, senaskhah, RM26.00. belilah dekat kedai buku yang berdekatan dengan korang ye. saya, of course larh beli dekat MPH. fav tuuu. huhu!

ohkay la korang, bye!

wasalam,

thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog