Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Sunday 25 March 2012

yesterday, balik nilai.



hye! olla!

today, ta de ape pun yang saya mahu cakap, just saje nak merepek meraban dekat dalam ni, maklumlah, start esok sampai hari jumaat maybe saya ta akan on9. weekend je saya on9. hehe! 

semalam saya balik nilai, rumah lama. saje je jenguk2. alang2 sampai sana, pergi nilai 3, cari barang wedding mak usu. bulan 5 ni dia khawin, dengan orang Melaka. ta sabar nak tengok ucu khawin. huhu! act, kitorang balik lepas saya habis latihan choral speaking, nasib baik kitorang habis awai, dari pukul 8.00-11.00. then, mama jemput, balik rumah sekejap, pack2 barang, then, terus bertolak ke nilai. best wokk! hihi! bila sampai je sane, terus drop nenek dekat rumah sane, coz, dia ta larat kan nak jalan. tu dia ta ikut kitorang pergi nilai3. hoho! sampai2 je nilai 3, terus cari langsir warne biru for khawin mak usu nanti. maklumlahn theme kitorang warne biru turquoise. haha! 

lepas dah pilih langsir semua tu, then, pergi shopping barang wedding mak ucu. memang rambang mata la kan. pergi kedai sane, mahal plak, then, pergi kedai lain, fuhh, memang penat gile lah semalam. pastu, saya dengan mama pergi la dekat 1 kedai jual shawl apa semua ni kan, saje cuci2 mata. saya pulak nampak shawl yang cantik2. saya pun apa lagi, mintaklah dekat mama suruh dia belikan untuk saya. nasib mama bagi, lepas tu, jurujual tu kate, 3 shawl 20 ringgit, saya pun suke la kan. hehe! pilih3, dia kate tambah lagi 2 ringgit. then, kitorang cakap, *apa ni? kate 3 20 ringgit, ni tambah pulak lagi 2 ringgit* jurujual tu siap merayu la suruh tambah lagi 2 ringgit, dia kate sewa kedai 2 ribu la apa lah. dek kerana kesian, mama pun bagi la 2 ringgit. kira murah la tu. dia kate 1 shawl 10 ringgit. then dia kate 2 shawl 15 ringgit, then, dia offer pulak 3 20 ringgit plus 2 ringgit. hurm, ta pelah kesian pulak kan. huhu! now, saya dah ada 5 helai collection shawl. yeahuu! thanks mama. 

okay la korang, got to go. bye!

p/s: esok dah sekolah, rase sekejap je masa berlalu. hihi!

wasalam,




thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog