Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Thursday 11 April 2013

bestnya dapat jiran bila...



hai olss. hari ni aku ada nak hapdate satu benda sikit ni. before that, aku nak bagitau yang esok my sekolah ada lintas hormat di SMK Za'ba. hope our school menang lah. korang pun doakanlah kami menang eh! jangan la setakat menanggung kekalahan jeh! hehe! hope, we akan menang.

okay! lets start! aku nak update benda yang quite funny la katekan. hurm, korang bace je lah! sonang!

hidup mesti berjiran dan semestinya mengimpikan nak jirang yang best. jiran yang best macam manakah yang diimpikan itu? well, korang mesti nak jiran yang baik-baik sempoi, sporting semua kan. takkan nak berjiran dengan kau kau aku aku. then, bila keluar rumah nak idai baju ke apa, bukan nak bertegur sape kan. buat tak tau je. lepas tu, keluar pulak dengan muka masam, kita nak tegur pun tak berani kan. senario macam ni la yang kita enggak mau!

okay! lets begin!!

harta dia harta kita

segala kerusi, meja, pinggan mangkuk, periuk belanga jiran secara otomatik menjadi hak kita juga. makna kata, jiran beli kita pakai.

menjadi orang gaji tanpa gaji

antara impian yang paling ingin dikecapi setiap orang. jiran masak kita makan, baju kita jiran basuhkan, rumah kita jiran bersihkan. bestnya dapat jiran macam ni kan?

tak berapa nak jaga tepi kain kita

bukan jiran yang tak ambik pedulik tapi best kalau dapat jiran yang bukan kaki mengumpat mahupun kaki membanding-banding rumah kita dengan rumah dia la. laki kita dengan laki dia mahupun bini kita dengan bini dia.

prihatin

pantang tengok barang rumah kita lusuh dia akan bagi barang baru. segala perabot yang korang puji cantik kat rumah dia secara otomatik akan disedekahkan kepada korang tanpa segan silu dan ungkitan di masa akan datang.

seminggu sekali buat kenduri

mau tak best dapat jiran macam ni, segala jenis kenduri dia sambut. besday korang pun dia yang sibuk-sibuk buat. korang cuma goyang kaki, lepas tu makan free. tak ke best dapat jiran macam ni.

ada anak dara atau teruna macam model

tak payah terang dengan detail la kan. kompom akan bahagialah hidup korang kalau dapat jiran yang ada anak dara atau anak lelaki yang muka dia sikit je lagi nak sama muka pelakon bollywood kan.

so, amacam? best kan kalau dapat jiran yang seperti di atas, sapa-sapa yang memang dapat jiran yang macam ni la kan. memang untung tahap dodol kan! huhu!



thank you for reading this entry

No comments :

Post a Comment

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog