Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Friday 10 May 2013

korang pernah main tak?




hai olss!

hari nie aku nak post pasal permainan tradisional. tak de lah tradisional sangat kot. 

dulu, time aku kecik-kecik, mainan nie lah yang boleh dikira setiap hari lah main. kalau tak main tak sah kot! memang dah jadi undang-undang.


yeah! game nie yang aku paling minat sekali, sampaikan ayah pun terpengaruh nak main sekali, tu yang ada dua stock tu. hikhik! kan senang tak payah nak berebut! ^^


yes! paling aku minat. if ada kelapangan waktu, mesti carik mende alah ni then main. kadang-kadang tu main sorang-sorang pun jadi. hikhok! 


teng-teng pun tersenarai jugak, dulu, time habis je waktu persekolahan, memang wajib kawan-kawan aku ajak main teng-teng nie. sambil tunggu ayah aku datang jemput. haha! dulu kan aku selalu balik lambat, sebab ayah habis kerja lambat, so, kitorang pun main lah mende nie! syok bro!


pernah main tak game nie? best jugak la main game nie, dia macam jage hawan peliharaan kita. macam bagi dia makan, lagi ape tah dah lupe. kalau takbagi makan, dia boleh mati. nanti keluar la gambar kubur kat skrin tu. aku punye dulu warne pink. bukan macam dalam gambar tu lah. lain sikit. lagi cantik. hehe! 

tapi disebabkan aku nie ganas, tak sampai seminggu dah rosak! hoho!

tapi, tapi, tapi, yang paling aku suka main ialah

MAIN COP-COP TIANG

hihi! mainan nie paling aku suke main, sape yang kene jadi catcher memang parah lah. kitorang main macam lipas kudung! kadang-kadang selalu jadi macam ni


gara-gara tak nak kene tangkap! kelakar pun ada time kecik-kecik dulu. selalu kalau tengah boring-boring mesti teringatkan kenangan dulu.

peace









thank you for reading this entry

2 comments :

  1. sye pon suke main game susun bata tu

    ReplyDelete
  2. same la! saye pun suka main cop-cop tiang tu. lawak je mase kecik-2 dulu :p

    ReplyDelete

COPYRIGHT@ Segala yang tercatat di dalam blog ini adalah hak milik syazana yaya's blog